top of page

Ce sunt soft skills și de ce sunt importante

  • vladimirfodor7
  • Apr 8
  • 2 min read

Pentru a deveni un bun specialist în industria ta, trebuie să ai abilități care atrag atenția angajatorului. De exemplu, dacă vrei să activezi în domeniul jurnalismului, aptitudinile de redactare a textelor sunt importante și te pot ajuta să evoluezi în carieră. Totuși, deși cunoștințele ,,tehnice” reprezintă un must, ele nu sunt suficiente.


O zi la job nu se limitează doar la realizarea taskurilor. Este necesar să interacționezi cu ceilalți membri ai echipei și să contribui la menținerea unui mediu de lucru plăcut, astfel încât să vă atingeți obiectivele cu succes. Aceste aptitudini se numesc soft skills și vin în completarea abilităților ,,hard”, cum ar fi editare, marketing sau programare, aducându-ți valoare.



soft skills

Ce înseamnă, mai exact, soft skills?

Skillurile ,,soft” sunt acele însușiri interpersonale și de caracter care arată modul în care o persoană lucrează și relaționează cu cei din jurul ei. Câteva exemple sunt: etica muncii, rezolvarea conflictelor și time management. Ele sunt extrem de importante pentru succesul tău, deoarece influențează maniera în care comunici cu echipa, rezolvi problemele și îți gestionezi munca.


De obicei, acestea se dezvoltă în timp, prin participarea la diferite concursuri, internship-uri sau programe de voluntariat, dar multe companii sar în ajutorul angajaților și organizează periodic traininguri prin care și le pot consolida.



Iată câteva motive pentru care soft skillurile sunt necesare:

Spațiul de lucru se bazează pe comunicare

Ascultarea activă, comunicarea eficientă și prezentarea clară a ideilor sunt foarte apreciate într-o piață a muncii aflată în continuă dezvoltare. Aceste abilități asigură un mediu colaborativ, productiv și sănătos. Randamentul membrilor companiei va crește, iar obiectivele voastre vor fi atinse cu succes.


Capeți încredere în tine

Aptitudinile tale te pot face să preiei controlul asupra situației și să găsești soluții eficiente pentru provocările care apar în cale. Prin acest mod, ai șansa de a-ți prezenta ideile și de a aduce un impact pozitiv asupra echipei tale, încrederea reciprocă dezvoltându-se și devenind un membru de bază al companiei.


Ai ocazia de a evolua în carieră

Un studiu realizat de iCIMS susține că 94% dintre specialiștii în resurse umane cred că un angajat cu soft skills puternice are șanse mai mari de a fi promovat pe o poziție de lider, spre deosebire de un angajat cu mai mulți ani de experiență, dar cu abilități interpersonale puțin dezvoltate. Astfel, dacă te ocupi și de dezvoltarea personală, drumul tău profesional va fi unul reușit.



Soft skillurile fac parte din succesul unui specialist, indiferent de domeniul său. Buna comunicare, gestionarea corectă a taskurilor și rezolvarea eficientă a problemelor sunt foarte importante pentru companii și, prin aplicarea lor, poți contribui la crearea unui mediu plăcut.


Surse:

____________________________________________________________________________________________

Articol realizat de: Vladimir Fodor

Editor: Mădălina Hodorog

Sursă foto: Freepik



 
 
 

Comments


bottom of page